Uchwała VII/54/2003

Rady Gminy w Inowłodzu

z dnia 26czerwca 2003r.

w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie Gminy Inowłódz

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.8, art.40 ust.1 i art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2001r. Nr 142 poz. 1591 oraz z 2002r nr 23 poz.220, nr 62 poz.558, nr 113 poz.984, nr 153 poz. 1271, nr 214 poz.1806), art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U z 2002r. nr 9 poz. 84 oraz nr 200 poz.1683) oraz art.2 ust.2 pkt 5 art.11, art.12 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców ( dz. U. Z 2002r. Nr 141 poz. 1177) Rada Gminy Inowłódz uchwala co następuje;

§ 1. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości grunty, budynki, budowle lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej przez podmioty na bazie nowozrealizowanej przez siebie inwestycji na terenie gminy jeżeli w działalność tą zainwestowali co najmniej 50.000 euro

2. Zwolnienie o którym mowa w ust. 1 przysługuje na okres jednego roku licząc od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej

§ 2. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości przedsiębiorców, którzy po wejściu w życie niniejszej uchwały zrealizują na terenie Gminy Inowłódz nowe inwestycje polegające na uruchomieniu działalności produkcyjnej lub usługowej pod warunkiem utworzenia co najmniej 10 nowych miejsc pracy.

2. Zwolnienie przysługuje za okres :

  • 1)1 roku - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 10 miejsc pracy
  • 2)2 lat - jeśli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 20 miejsc pracy
  • 3)3 lat - jeśli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 35 miejsc pracy

3. Warunek utworzenia nowych miejsc pracy uważa się za spełniony, jeżeli inwestycja

    spowodowała wzrost zatrudnienia w stosunku do średniego poziomu zatrudnienia w

    okresie 6-ciu przed dokonaniem inwestycji , przy czym uwzględnia się tylko

    pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy.

 

4. Zwolnienie od podatku przysługuje,  jeżeli zwiększony poziom zatrudnienia zostanie

utrzymany przez cały okres zwolnienia.

§ 3. Ze zwolnienia, o którym mowa w § 2 może również skorzystać przedsiębiorca, który poszerza swoją działalność. Zwolnienie z podatku obejmuje wówczas tylko nową inwestycję tj. nowo nabyte grunty, nowo wybudowane budynki, budowle lub ich części przeznaczone na prowadzenie działalności gospodarczej.

§ 4. Zwolnienia o których mowa w § 1 - 3 są pomocą publiczna, a jej udzielenie następuje z uwzględnieniem przepisów ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń

§ 5. 1. Zwolnienia o których mowa w § 1 i 2 przyznaje się na udokumentowany wniosek podatnika, złożony w terminie do 2 miesięcy od dnia oddania nowej inwestycji do użytku.

2. W czasie korzystania ze zwolnienia podatnik może wnioskować o zmianę okresu  zwolnienia określonego w § 2 ust. 2 przy czym łączny okres zwolnienia nie może   przekroczyć 5 lat

§ 6. 1. Na początku każdego roku podatkowego podatnik korzystający ze zwolnienia jest obowiązany przedłożyć informacje dotyczące:

•1)     wielkości poniesionych nakładów inwestycyjnych

•2)     poziomu zatrudnienia

•3)     kosztów zatrudnienia pracowników

•4)     wielkości oraz przeznaczenia uzyskanej pomocy publicznej

2. W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić pisemnie Urząd w  terminie 14 dni od dnia wystąpienia

okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia

3. Podatnik, traci prawo do zwolnienia od pierwszego dnia miesiąca, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa

4. Podatnik który nie dopełnił obowiązku terminowego złożenia informacji określonej w ust. 1 traci prawo do zwolnienia od początku roku podatkowego.

5. Podatnik, który wprowadził w błąd Urząd Gminy co do spełnienia warunków,  uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki korzystał ze zwolnienia.

Podatnik ten jest zobowiązany do zapłaty należnego podatku wraz z odsetkami.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Inowłódz

§ 8. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi  w życie z dniem 1 stycznia 2004r.

Przewodniczący Rady Gminy

mgr Tadeusz Cisowski