Uchwała Nr XVI/72/2008
Rady Gminy Inowłódz
z dnia 31 stycznia 2008 r
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Inowłódz na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d" i „e" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 Nr 142 poz.1591; z 2002 r Dz. .U. Nr 23 poz. 220, Dz. U. Nr 62 poz. 558, Dz. U. Nr 113 poz. 984, Dz. U. Nr 153 poz. 1271, , Nr 214 poz. 1806; z 2003 r Dz. U. Nr 80 poz.717, Dz. U. Nr 162 poz. 1568; z 2004 r Dz. U. Nr 102 poz. 1055, Dz. U. Nr 116 poz.1203; z 2005 r Dz. U. Nr 172 poz. 1441, Dz. U. Nr 175 poz. 1457; z 2006 Dz. U. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337, Dz. U. z 2007 r Nr 48 poz.327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 , art. 198 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r Nr 249 poz. 2104, Dz. U. Nr 169 poz. 1420, Dz. U. z 2006 r Nr 45 poz. 319, Dz. U. Nr 104 poz. 708, Dz. U. Nr 170 poz. 1217 i 1218, Dz. U. Nr 187 poz. 1381, Dz. U. Nr 249 poz. 1832, Dz. U. z 2007 r Nr 82 poz. 560, Dz. U. Nr 88 poz. 587, Dz. U. Nr 115 poz. 791, Dz. U. Nr 140 poz. 984).
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 9 911 945 zł, w tym dochody majątkowe w kwocie 1 240 768 zł oraz dochody bieżące w kwocie 8 671 177 zł zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.Wydatki budżetu gminy w wysokości 10 684 448 zł, w tym wydatki majątkowe w kwocie 2 037 000 zł oraz wydatki bieżące w kwocie 8 647 448 zł zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3. Ustala deficyt budżetu Gminy w wysokości 772 503 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 4. Określa się przychody budżetu w kwocie 1 130 081 zł i rozchody budżetu w kwocie 357 578 zł zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5.Ustala wykaz inwestycji wieloletnich w latach 2008-2010 zgodnie z załącznikiem nr 4 (4a - zadania inwestycyjne w 2008 r)
§6. Ustala wykaz wydatków na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z załącznikiem nr 5
§ 7. Plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 8. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 9. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 523 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 834 503 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 385 578 zł.
§ 10. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000 zł,
2) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków
- na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości 9 951 900 zł określonej w załączniku nr 4,
- na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu oraz środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, nie podlegające zwrotowi do wysokości 930 000 zł zgodnie z załącznikiem nr 5
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku
3) dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
4) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostek i termin zapłaty upływa w 2009 roku
§ 11. Ustala dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 12. Określa dochody państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 13. Ustala się wydatki z budżetu z tytułu dotacji udzielanych dla:
1) Gminnego Ośrodka Kultury
2) Niepublicznego przedszkola
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 14. Dotacje przedmiotową na realizację zadania w zakresie kultury dotyczącą zadania „Festiwal w Krajobrazie" w wysokości 13 000 zł w oparciu o ustawę o pożytku publicznym i wolontariacie zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 15. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości 40 000 zł
- celową w wysokości 1 000 zł na realizację zadań własnych z zakresy zarządzania kryzysowego
§ 16. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 17. Ustala się dochody w kwocie 80 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 80 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 18. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 19. Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2008 r oraz informację Kierownika Gminnego Ośrodka Kultury w Inowłodzu o przebiegu wykonania planu finansowego Wójt Gminy przedstawi Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 31 sierpnia 2008 r w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej.
§ 20. Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2008 r Wójt Gminy przedstawi Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do dnia 20 marca w roku następnym po roku budżetowym w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej.
§ 21. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 22. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr inż. Marek Leszczyński