INFORMACJA
o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie
nad Raportem o stanie Gminy Inowłódz za 2023 rok

  1. Zgodnie z art. 28aa ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.) Wójt, co roku do 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy, który obejmuje podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady miejskiej i budżetu obywatelskiego.
  2. Rada miejska rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę. W tym temacie radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
  3. W debacie nad raportem o stanie gminy głos mogą zabierać również mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos zobowiązany jest złożyć do przewodniczącego rady gminy pisemne zgłoszenie poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
  4. Powyższe zgłoszenie mieszkaniec gminy zobowiązany jest złożyć najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu wg kolejności otrzymania zgłoszenia przez przewodniczącego rady. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
  5. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada miejska przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.

Zgłoszenie można składać w Biurze Rady w Urzędzie Miejskim w Inowłodzu, ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz.

Ustalony termin sesji to 28 czerwca 2024 r.

Do pobrania:

  1. Raport o stanie Gminy Inowłódz
  2. Formularz zgłoszenia udziału w debacie
  3. Wykaz osób popierających udział mieszkańca w debacie na Raportem o stanie Gminy InowłódzWykaz osób popierających udział mieszkańca w debacie na Raportem o stanie Gminy Inowłódz