Uchwała Nr VI/23/2007
Rady Gminy Inowłódz
z dnia 22 lutego 2007 r
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Inowłódz na rok 2007
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d"ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 Nr 142 poz.1591; z 2002 r Dz. .U. Nr 23 poz.220, Dz. U. Nr 62 poz.558, Dz. U. Nr 113 poz.984, Dz. U. Nr 153 poz. 1271, Dz. U. Nr 214 poz. 1806; Dz. U. z 2003 r Nr 80 poz.717, Dz. U. Nr 162 poz. 1568; Dz. U. z 2004 r Nr 116 poz.1203, Dz. U. z 2005 r Nr 172 poz. 1441, Dz. U. z 2006 Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r Nr 249 poz. 2104, Dz. U. Nr 169 poz. 1420, Dz. U. z 2006 r Nr 45 poz. 319, Dz. U. Nr 104 poz. 708, Dz. U. Nr 187 poz. 1381, Dz.U. Nr 170 poz. 1217 i poz. 1218, Dz. U. Nr 249 poz. 1832).
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 8 763 920 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. Wydatki budżetu gminy w wysokości 9 557 328 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3. Ustala deficyt budżetu Gminy w wysokości 793 408 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 4. Przewidywany stan zadłużenia Gminy Inowłódz oraz informacja o możliwościach sfinansowania deficytu budżetowego na 2007 r zawiera załącznik nr 3.
§ 5. Ustala wykaz inwestycji realizowanych w 2007 r z budżetu Gminy Inowłódz zgodnie z załącznikiem nr 4
§ 6. Ustala wykaz inwestycji wieloletnich zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 7. Plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 8. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 9. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 10. Określa dochody państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 11. Dotacje podmiotową dla gminnej instytucji kultury na łączną kwotę 250 000 zł zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12. Dotacje przedmiotową na realizację zadania w zakresie kultury dotyczącą zadania „Festiwal w Krajobrazie" w wysokości 13 000 zł w oparciu o ustawę o pożytku publicznym i wolontariacie zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 13. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 40 000 zł
§ 14. Wydatki realizowane w ramach pomocy finansowej dla innych jednostek sektora finansów publicznych na podstawie porozumień, zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 15. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 16. Ustala się dochody w kwocie 70 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 70 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 17. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 525 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 865 408 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 229 890 zł.
§ 18. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000 zł,
2) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku nr 5,
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku
3) dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
§ 19. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 14.
§ 20. Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2007 r oraz informację Kierownika Gminnego Ośrodka Kultury w Inowłodzu o przebiegu wykonania planu finansowego Wójt Gminy przedstawi Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 31 sierpnia 2007 r w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej.
§ 21. Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2007 r Wójt Gminy przedstawi Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do dnia 20 marca w roku następnym po roku budżetowym w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej.
§ 22. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 23. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr inż. Marek Leszczyński