S P I S T R E Œ C I :

 

 

 

 

 

 

S P I S   T R E Œ C I :

                                             

                              1. OPIS TECHNICZNY str. 1- 4

                              2.  Instrukcja bioz           str. 5- 8

                              3. Oœwiadczenia, odpisy dokumentów str. 9-11

               

                              4. CZʌƠ GRAFICZNA :

                              Projekt sytuacyjny - skala 1 : 500  rys. nr 1

                              Przekrój normalny - skala 1 :   100  rys. nr 2

                              Przekrój  konstrukcyjny - skala 1 :  10 rys. nr 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O  P  I  S         T  E  C  H  N  I  C  Z  N  Y

 

1.  Podstawa opracowania :

·        umowa zawarta pomiêdzy Urzêdem Gminy w Inow³odzu  a

     Pracowni¹ Projektów Budownictwa L¹dowego w Piotrkowie Tryb.,

·        mapa sytuacyjno-wysokoœciowa w skali 1 : 500 do celów projektowych,

·        Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2-03-1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ drogi publiczne i ich usytuowanie,

·        Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30-05-2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ  drogowe obiekty in¿ynierskie i ich usytuowanie,

·        Polska Norma PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania,

·        wizja w terenie.

 

2. Zakres opracowania  :

Przedmiotem  opracowania niniejszej dokumentacji  jest  projekt  remontu drogi gminnej przez miejscowoœæ Brzustów, gm. Inow³ódz.

Remont nawierzchni drogi polegaæ bêdzie na wykonani warstwy wyrównawczo- wzmacniaj¹cej z kruszywa 0/31,5 m, u³o¿eniu warstwy dolnej z masy bitumicznej grub. 4 cm i u³o¿eniu warstwy œcieralnej z masy bitumicznej grub. 4 cm oraz wykonaniu poboczy z niesortu o szer. 0,75 cm.

 

3. Stan istniej¹cy :

Przedmiotowa droga stanowi ci¹g drogi gminnej o szerokoœci pasa drogowego od 8,60 m do 8,80 m. Na przedmiotowym odcinku istnieje nawierzchnia z t³ucznia o zmiennej szerokoœci od 3,30 m do 4,90 m. Nawierzchnia nie posiada normatywnych spadków poprzecznych. Pobocza gruntowe.

Odprowadzenie wód deszczowych z jezdni odbywa siê powierzchniowo.

3.1 U¿ytkowanie terenu

Droga po³o¿ona jest na dzia³ce o nr : 982

 

4. Rozwi¹zania projektowe :

Parametry techniczne drogi   :

Klasa drogi  L – 1/2

Szerokoœæ w liniach rozgraniczaj¹cych – ok. 8,60 – 8,80 m

Szerokoœæ istn.  jezdni – 3,30 - 4,90 m

Spadek poprzeczny jezdni ok. 2 % daszkowy

Szerokoœæ proj. jezdni – 5,00 m.

Spadek pod³u¿ny- zgodny z istn. niwelet¹

D³ugoœæ remontowanej nawierzchni –  786,00 mb.

Projektowane pobocza z niesortu szerokoœci 0,75 m , grub. œrednia 15 cm

Planowane roboty to :

·        wyrównanie istn. nawierzchni t³uczniowej do proj. spadku poprzecznego i pod³u¿nego,

·        wykonanie warstwy wyrównawczo – wzmacniaj¹cej z kruszywa 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie grub. 15 cm, szer. 5,20 m

·        wykonanie warstwy dolnej z bet. asf. 0/16 mm, grub. 4 cm, szer. 5,10 m

·        wykonanie warstwy œcieralnej z bet. asf. 0/12,8 mm, grub. 4 cm, szer. 5,00 m,

·        wykonanie poboczy z niesortu szer. 0,75 m, grub. œrednia 15 cm.

UWAGA : Dopuszcza siê etapowanie wykonania poszczególnych warstw

bitumicznych.

 

 

 

5. Odwodnienie :

Uk³ad spadków poprzecznych zapewnia powierzchniowe odprowadzenie wód deszczowych z terenu istn. jezdni na pobocza.

 

6. Roboty ziemne :

Nie przewiduje siê korytowania.

 

7. Rozwi¹zanie wysokoœciowe :

Podczas realizacji zadania bezwzglêdnie, nale¿y zapewniæ sta³y dozór geodezyjny.

Wspó³rzêdne punktów charakterystycznych projektu wyznaczone s¹ na planie sytuacyjnym.

 

8. Organizacja ruchu :

Projektuje siê adaptacjê istn. oznakowania pionowego, ponadto projektuje siê oznakowanie istn. skrzy¿owania poprzez usytuowanie znaków A-5 – 3 szt. i spowodowanie funkcjonowania na zasadzie skrzy¿owania dróg równorzêdnych.

Równie¿ przed torami nale¿y ustawiæ znak A- 9 /A-10/. Nale¿y rozwa¿yæ dodatkowe ustawienie tablic G-1a, G-1b, G-1c.

Razem. 4 szt. znaków ostrzegawczych i 3 szt. tablic.

 

11. Zieleñ :

Nie projektuje siê zmian w istn. zieleni.

 

 12. Czêœæ kosztowa :

  Czêœæ kosztowa inwestycji stanowi oddzielne opracowanie.

                                                                           

                                                                                                                      CZÊŒÆ OPISOWA :

Informacji dotycz¹cej bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia

 

 

Zakres robót w kolejnoœci realizacji :

·        wyrównanie istn. nawierzchni t³uczniowej do proj. spadku poprzecznego i pod³u¿nego,

·        wykonanie warstwy wyrównawczo – wzmacniaj¹cej z kruszywa 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie grub. 15 cm, szer. 5,20 m

·        wykonanie warstwy dolnej z bet. asf. 0/16 mm, grub. 4 cm, szer. 5,10 m

·        wykonanie warstwy œcieralnej z bet. asf. 0/12,8 mm, grub. 4 cm, szer. 5,00 m,

·        wykonanie poboczy z niesortu szer. 0,75 m, grub. œrednia 15 cm.

·        .

 

Wykaz istniej¹cych obiektów budowlanych

Na projektowanej trasie nie wystêpuj¹ w liniach rozgraniczaj¹cych obiekty in¿ynierski.

Elementy zagospodarowania terenu, które mog¹ stwarzaæ zagro¿enie bezpieczeñstwa i zdrowia ludzi

W zakresie robót drogowych do elementów mog¹cych stworzyæ zagro¿enie dla zdrowia ludzi mo¿na zaliczyæ:

wahad³owy ruch drogowy na czas prowadzenia przebudowy drogi.

 

IIIa. Bran¿a sanitarna

Nie wystêpuje

IIIb. Bran¿a elektryczna

Nie wystêpuje

IIIc. Bran¿a telekomunikacyjna

Nie wystêpuje

 

Przewidywane zagro¿enia mog¹ce wyst¹piæ podczas realizacji robót budowlanych.

Przewidywane zagro¿enia, które wyst¹pi¹ podczas realizacji robót budowlanych   zwi¹zanych z przebudow¹ drogi gminnej , stanowi¹:

·        IV-1 Prowadzenie robót ziemnych – wykopów i nasypów (§6 pkt 1 lit. A – rozporz¹dzenia*),

·        IV-2 Wykonanie nawierzchni z masy asfaltobetonowej.

·        IV-2 Do zagro¿eñ zdrowotnych nale¿eæ bêd¹ te¿: ha³as, wibracje i czynniki toksyczne  pochodz¹ce od masy mineralno-bitumicznej.

·        Wymagania dotycz¹ce bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia przy wykonywaniu robót budowlanych okreœlaj¹ odrêbne przepisy w zakresie bezpieczeñstwa i higieny pracy :

 

 

Zamieszczenie og³oszenia, zawieraj¹cego dane dotycz¹ce bezpieczeñstwa pracy i  ochrony zdrowia jest wymagane – umieszcza siê na terenie budowy, w sposób trwa³y i zabezpieczony przed zniszczeniem i zawiera:

Przewidywane terminy rozpoczêcia i zakoñczenia wykonywania robót budowlanych maksymaln¹ liczbê pracowników zatrudnionych na budowie w poszczególnych okresach informacje dotycz¹ce planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia. Sposób prowadzenia instrukta¿u pracowników przed przyst¹pieniem do realizacji robót . Teren budowy powinien zostaæ oznakowany tabliczkami ostrzegawczymi zgodnie z przepisami BHP. Pracuj¹cy sprzêt musi byæ równie¿ wyposa¿ony w instrukcje BHP. Przed przyst¹pieniem do poszczególnych rodzajów robót nale¿y przeprowadziæ szkolenie na stanowisku roboczym dotycz¹ce specyfiki stosowanego sprzêtu. Szkolenie przeprowadza pracownik nadzoru posiadaj¹cy co najmniej II stopieñ BHP. Nale¿y zwróciæ szczególn¹ uwagê na roboty prowadzone w bezpoœrednim s¹siedztwie koparek, równiarek oraz przy sprzêcie do rozk³adania i zagêszczania masy bitumicznej.

Œrodki techniczne i organizacyjne, zapobiegaj¹ce niebezpieczeñstwom wynikaj¹cym z wykonywania robót budowlanych.

Zabezpieczenie robót drogowych bêdzie polegaæ na odpowiednim oznakowaniu i zabezpieczeniu miejsc i rejonów prowadzonych prac. Wszyscy pracownicy bêd¹ wyposa¿eni w kamizelki ostrzegawcze. Pracownicy powinni byæ wyposa¿eni w obuwie, odzie¿ robocz¹ i œrodki ochrony indywidualnej. W miejscu zaplecza socjalno-technicznego powinno byæ zorganizowane stanowisko p-po¿. Oznakowane i wyposa¿one w podrêczny sprzêt gaœniczy. Na zapleczu musz¹ byæ apteczki ze œrodkami pierwszej pomocy.  Œrodkiem zapewniaj¹cym sprawn¹ komunikacjê stanowi ³¹cznoœæ telefoniczna.

Pierwszej pomocy udziela kierownik budowy lub majster budowy. O zaistnia³ym wypadku nale¿y powiadomiæ bezpoœredniego prze³o¿onego, a w przypadku wypadku ciê¿kiego lub œmiertelnego nale¿y powiadomiæ Inspekcjê Pracy i Prokuraturê Rejonow¹.

 

 

                                                                                                                                                                                       OPRACOWA£:

 

                                                                                                                                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marek  RUTKOWSKI

97-300 Piotrków Tryb.

ul.Wiœlana 5b.

 

 

 

OŒWIADCZENIE

              

Niniejszym oœwiadczam, ¿e wykonana dokumentacja projektu remontu nawierzchni drogi gminnej przez wieœ Brzustów, gm. Inow³ódz, zosta³a wykonana zgodnie z obowi¹zuj¹cymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

( Dz. U. Nr 207 z 2003 r., art. 20 „Prawo Budowlane).