S P I
S T R E Œ C I :
1. OPIS
TECHNICZNY str. 1- 4
2. Instrukcja bioz str. 5- 8
3.
Oœwiadczenia, odpisy dokumentów str. 9-11
4. CZÊŒÆ GRAFICZNA
:
Projekt
sytuacyjny - skala 1 : 500 rys. nr 1
Przekrój
normalny - skala 1 : 100 rys. nr 2
Przekrój konstrukcyjny - skala 1 : 10 rys. nr 3
O P
I S T
E C H
N I C
Z N Y
1. Podstawa
opracowania :
·
umowa zawarta pomiêdzy Urzêdem Gminy w Inow³odzu a
Pracowni¹ Projektów Budownictwa L¹dowego w
Piotrkowie Tryb.,
·
mapa sytuacyjno-wysokoœciowa w skali 1 : 500 do celów
projektowych,
·
Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 2-03-1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadaæ drogi publiczne i ich usytuowanie,
·
Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 30-05-2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadaæ drogowe obiekty in¿ynierskie
i ich usytuowanie,
·
Polska Norma PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania,
·
wizja w terenie.
2. Zakres opracowania
:
Przedmiotem opracowania niniejszej dokumentacji jest
projekt remontu drogi gminnej przez
miejscowoœæ Brzustów, gm. Inow³ódz.
Remont
nawierzchni drogi polegaæ bêdzie na wykonani warstwy wyrównawczo- wzmacniaj¹cej
z kruszywa 0/31,5 m, u³o¿eniu warstwy dolnej z masy bitumicznej grub. 4 cm i
u³o¿eniu warstwy œcieralnej z masy bitumicznej grub. 4 cm oraz wykonaniu
poboczy z niesortu o szer. 0,75 cm.
3. Stan istniej¹cy :
Przedmiotowa
droga stanowi ci¹g drogi gminnej o szerokoœci pasa drogowego od 8,60 m do 8,80
m. Na przedmiotowym odcinku istnieje nawierzchnia z t³ucznia o zmiennej szerokoœci
od 3,30 m do 4,90 m. Nawierzchnia nie posiada normatywnych spadków
poprzecznych. Pobocza gruntowe.
Odprowadzenie
wód deszczowych z jezdni odbywa siê powierzchniowo.
3.1 U¿ytkowanie
terenu
Droga po³o¿ona
jest na dzia³ce o nr : 982
4. Rozwi¹zania projektowe :
Parametry
techniczne drogi :
Klasa
drogi L – 1/2
SzerokoϾ w
liniach rozgraniczaj¹cych – ok. 8,60 – 8,80 m
SzerokoϾ
istn. jezdni – 3,30 - 4,90 m
Spadek
poprzeczny jezdni ok. 2 % daszkowy
SzerokoϾ
proj. jezdni – 5,00 m.
Spadek
pod³u¿ny- zgodny z istn. niwelet¹
D³ugoœæ
remontowanej nawierzchni – 786,00 mb.
Projektowane
pobocza z niesortu szerokoœci 0,75 m , grub. œrednia 15 cm
Planowane
roboty to :
·
wyrównanie istn. nawierzchni t³uczniowej do proj.
spadku poprzecznego i pod³u¿nego,
·
wykonanie warstwy wyrównawczo – wzmacniaj¹cej z
kruszywa 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie grub. 15 cm, szer. 5,20 m
·
wykonanie warstwy dolnej z bet. asf. 0/16 mm, grub. 4
cm, szer. 5,10 m
·
wykonanie warstwy œcieralnej z bet. asf. 0/12,8 mm,
grub. 4 cm, szer. 5,00 m,
·
wykonanie poboczy z niesortu szer. 0,75 m, grub. œrednia
15 cm.
UWAGA : Dopuszcza siê etapowanie
wykonania poszczególnych warstw
bitumicznych.
5. Odwodnienie :
Uk³ad
spadków poprzecznych zapewnia powierzchniowe odprowadzenie wód deszczowych z
terenu istn. jezdni na pobocza.
6. Roboty ziemne :
Nie
przewiduje siê korytowania.
7. Rozwi¹zanie wysokoœciowe :
Podczas
realizacji zadania bezwzglêdnie, nale¿y zapewniæ sta³y dozór geodezyjny.
Wspó³rzêdne
punktów charakterystycznych projektu wyznaczone s¹ na planie sytuacyjnym.
8. Organizacja ruchu :
Projektuje
siê adaptacjê istn. oznakowania pionowego, ponadto projektuje siê oznakowanie
istn. skrzy¿owania poprzez usytuowanie znaków A-5 – 3 szt. i spowodowanie
funkcjonowania na zasadzie skrzy¿owania dróg równorzêdnych.
Równie¿
przed torami nale¿y ustawiæ znak A- 9 /A-10/. Nale¿y rozwa¿yæ dodatkowe
ustawienie tablic G-1a, G-1b, G-1c.
Razem. 4
szt. znaków ostrzegawczych i 3 szt. tablic.
11. Zieleñ :
Nie
projektuje siê zmian w istn. zieleni.
12.
Czêœæ kosztowa :
Czêœæ kosztowa inwestycji stanowi oddzielne
opracowanie.
CZÊŒÆ OPISOWA :
Informacji
dotycz¹cej bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia
Zakres
robót w kolejnoœci realizacji :
·
wyrównanie istn. nawierzchni t³uczniowej do proj.
spadku poprzecznego i pod³u¿nego,
·
wykonanie warstwy wyrównawczo – wzmacniaj¹cej z
kruszywa 0/31,5 mm, stabilizowanego mechanicznie grub. 15 cm, szer. 5,20 m
·
wykonanie warstwy dolnej z bet. asf. 0/16 mm, grub. 4
cm, szer. 5,10 m
·
wykonanie warstwy œcieralnej z bet. asf. 0/12,8 mm,
grub. 4 cm, szer. 5,00 m,
·
wykonanie poboczy z niesortu szer. 0,75 m, grub.
œrednia 15 cm.
·
.
Wykaz
istniej¹cych obiektów budowlanych
Na
projektowanej trasie nie wystêpuj¹ w liniach rozgraniczaj¹cych obiekty in¿ynierski.
Elementy zagospodarowania
terenu, które mog¹ stwarzaæ zagro¿enie bezpieczeñstwa i zdrowia ludzi
W zakresie
robót drogowych do elementów mog¹cych stworzyæ zagro¿enie dla zdrowia ludzi mo¿na
zaliczyæ:
wahad³owy
ruch drogowy na czas prowadzenia przebudowy drogi.
IIIa.
Bran¿a sanitarna
Nie
wystêpuje
IIIb.
Bran¿a elektryczna
Nie
wystêpuje
IIIc. Bran¿a telekomunikacyjna
Nie
wystêpuje
Przewidywane
zagro¿enia mog¹ce wyst¹piæ podczas realizacji robót budowlanych.
Przewidywane
zagro¿enia, które wyst¹pi¹ podczas realizacji robót budowlanych zwi¹zanych z przebudow¹ drogi gminnej , stanowi¹:
·
IV-1 Prowadzenie robót ziemnych – wykopów i nasypów
(§6 pkt 1 lit. A – rozporz¹dzenia*),
·
IV-2 Wykonanie nawierzchni z masy asfaltobetonowej.
·
IV-2 Do zagro¿eñ zdrowotnych nale¿eæ bêd¹ te¿: ha³as,
wibracje i czynniki toksyczne pochodz¹ce
od masy mineralno-bitumicznej.
·
Wymagania dotycz¹ce bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia
przy wykonywaniu robót budowlanych okreœlaj¹ odrêbne przepisy w zakresie bezpieczeñstwa
i higieny pracy :
Zamieszczenie
og³oszenia, zawieraj¹cego dane dotycz¹ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia jest wymagane – umieszcza siê
na terenie budowy, w sposób trwa³y i zabezpieczony przed zniszczeniem i zawiera:
Przewidywane
terminy rozpoczêcia i zakoñczenia wykonywania robót budowlanych maksymaln¹
liczbê pracowników zatrudnionych na budowie w poszczególnych okresach informacje
dotycz¹ce planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia. Sposób prowadzenia
instrukta¿u pracowników przed przyst¹pieniem do realizacji robót . Teren budowy
powinien zostaæ oznakowany tabliczkami ostrzegawczymi zgodnie z przepisami BHP.
Pracuj¹cy sprzêt musi byæ równie¿ wyposa¿ony w instrukcje BHP. Przed
przyst¹pieniem do poszczególnych rodzajów robót nale¿y przeprowadziæ szkolenie
na stanowisku roboczym dotycz¹ce specyfiki stosowanego sprzêtu. Szkolenie
przeprowadza pracownik nadzoru posiadaj¹cy co najmniej II stopieñ BHP. Nale¿y
zwróciæ szczególn¹ uwagê na roboty prowadzone w bezpoœrednim s¹siedztwie koparek,
równiarek oraz przy sprzêcie do rozk³adania i zagêszczania masy bitumicznej.
Œrodki
techniczne i organizacyjne, zapobiegaj¹ce niebezpieczeñstwom wynikaj¹cym z
wykonywania robót budowlanych.
Zabezpieczenie
robót drogowych bêdzie polegaæ na odpowiednim oznakowaniu i zabezpieczeniu
miejsc i rejonów prowadzonych prac. Wszyscy pracownicy bêd¹ wyposa¿eni w
kamizelki ostrzegawcze. Pracownicy powinni byæ wyposa¿eni w obuwie, odzie¿ robocz¹
i œrodki ochrony indywidualnej. W miejscu zaplecza socjalno-technicznego
powinno byæ zorganizowane stanowisko p-po¿. Oznakowane i wyposa¿one w podrêczny
sprzêt gaœniczy. Na zapleczu musz¹ byæ apteczki ze œrodkami pierwszej
pomocy. Œrodkiem zapewniaj¹cym sprawn¹
komunikacjê stanowi ³¹cznoœæ telefoniczna.
Pierwszej
pomocy udziela kierownik budowy lub majster budowy. O zaistnia³ym wypadku
nale¿y powiadomiæ bezpoœredniego prze³o¿onego, a w przypadku wypadku ciê¿kiego
lub œmiertelnego nale¿y powiadomiæ Inspekcjê Pracy i Prokuraturê Rejonow¹.
OPRACOWA£:
Marek RUTKOWSKI
97-300
Piotrków Tryb.
ul.Wiœlana
5b.
OŒWIADCZENIE
Niniejszym
oœwiadczam, ¿e wykonana dokumentacja projektu remontu nawierzchni drogi gminnej
przez wieœ Brzustów, gm. Inow³ódz, zosta³a wykonana zgodnie z obowi¹zuj¹cymi
przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.
( Dz. U. Nr 207 z 2003 r., art. 20
„Prawo Budowlane).