S P I
S T R E Œ C I :
1. OPIS
TECHNICZNY str. 1- 6
2. Instrukcja bioz str. 6- 10
3.
Oœwiadczenia, odpisy dokumentów str. 11-13
4. CZÊŒÆ GRAFICZNA
:
Projekt sytuacyjny -
skala 1 : 1000 rys. nr 1 ( str. 14 )
Przekrój normalny -
skala 1 : 100 rys. nr 2 ( str. 15 )
Przekrój konstrukcyjny chodnika - skala 1 : 10 rys. nr 3 ( str. 16 )
Przekrój
konstrukcji zjazdów – skala 1 : 10 rys. nr 4 ( str. 17 )
Szczegó³
zjazdu indywidualnego – skala 1 rys. nr
5 ( str. 18 )
O P
I S T
E C H
N I C
Z N Y
1. Podstawa
opracowania :
·
umowa zawarta pomiêdzy Urzêdem Gminy w Inow³odzu a
Pracowni¹ Projektów Budownictwa L¹dowego w
Piotrkowie Tryb.,
·
mapa sytuacyjno-wysokoœciowa w skali 1 : 1000 do celów
projektowych,
·
Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 2-03-1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadaæ drogi publiczne i ich usytuowanie,
·
Zalecenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
·
Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 30-05-2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadaæ drogowe obiekty in¿ynierskie
i ich usytuowanie,
·
Polska Norma PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania,
·
wizja w terenie.
2. Zakres opracowania
:
Przedmiotem opracowania niniejszej dokumentacji jest
projekt na wymianê chodnika jednostronnego
wraz ze zjazdami indywidualnymi i publicznymi po stronie zachodniej drogi gminnej
– ul.Wojciechowskiego w miejscowoœæ Spa³a, gm. Inow³ódz.
3. Stan istniej¹cy :
Przedmiotowa
ulica stanowi ci¹g drogi gminnej, który
zaczyna siê od drogi krajowej relacji Tomaszów Maz. - Inow³ódz.
Na
przedmiotowym odcinku istn. chodnik szerokoœci 1,50 m i zjazdy s¹ w bardzo z³ym
stanie technicznym.
Odprowadzenie
wód deszczowych z chodnika i jezdni poza pas drogowy odbywa siê powierzchniowo.
Jezdnia drogi posiada nawierzchniê bitumiczn¹ w œrednim stanie technicznym. Szer.
istniej¹cej jezdni wynosi ok. 5,00 – 6,00 m. Droga posiada na przedmiotowej d³ugoœci przekrój uliczny.
3.1 U¿ytkowanie
terenu
Droga po³o¿ona
jest na dzia³kach o nr : ......................................... , obrêb
Spa³a
4. Rozwi¹zania projektowe :
Parametry
techniczne drogi :
Klasa
drogi L – 1/2
SzerokoϾ w
liniach rozgraniczaj¹cych – ok. 10,00 – 15,00 m
SzerokoϾ
istn. jezdni – 5,00 - 6,00 m
Spadek
poprzeczny jezdni ok. 2 % daszkowy
SzerokoϾ
proj. chodnika – 1,50 m.
Spadek
poprzeczny chodnika min. 1%
Spadek
pod³u¿ny- zgodny z istn. niwelet¹ krawêdzi jezdni.
Powierzchnia
chodnika : = 530,00 m2
D³ugoœæ krawê¿nika
o wym. 15 x 30 cm : 379,00 mb.
D³ugoœæ
obrze¿y bet. 6 x 20 cm : 315,00 mb.
Powierzchnia
zjazdów : 95,00 m2
W zwi¹zku z
wyniesieniem proj. chodników ponad istn. jezdniê, mo¿e zachodziæ koniecznoœæ
regulacji wysokoœci istn. studni telefonicznych, zasuw wod.
Planowane
roboty to :
·
rozbiórka istn. chodnika z p³yt bet. 35x35 cm i 50x50
cm, krawê¿nika bet. 15x30 cm oraz obrze¿y bet. 6x20 cm,
·
wykonanie koryta pod ³awê bet. z oporem,
·
wykonanie ³awy bet. 30x30 cm z oporem,
·
ustawienie krawê¿nika bet. 15x30 cm
·
wykonanie korytowania pod chodniki,
·
wbudowanie obrze¿y bet. 6x20 cm,
·
wykonanie nawierzchni chodnika z kostki bet. 6 cm.
·
uszczelnienie mas¹ bitum. szczeliny pomiêdzy
nawierzchni¹ a krawê¿nikiem,
·
wykonanie nasypu z ziemi z korytowania na szer. min.
0,50 m.
·
wykonania korytowania pod zjazdy,
·
wykonanie warstwy ods¹czaj¹cej z piasku grub. min. 10
cm,
·
wykonanie podbudowy z t³ucznia grub. 10 cm,
·
wykonanie nawierzchni z kostki bet. grub. 8 cm,
·
wykonanie zabezpieczeñ wokó³ drzew z palisady bet. o
wym.
min. 50x50 cm.
5. Chodnik :
Ci¹g pieszy
zaprojektowano z kostki bet. barwionej grub. 6 cm na podsypce piaskowej grub. 3
cm , ca³oœæ posadowiona na warstwie odcinaj¹cej z piasku grub. œrednio 10 cm.
Chodnik od
strony jezdni ograniczony jest krawê¿nikiem bet. o wym. 15 x 30 cm. Szerokoœæ
proj. chodnika jednostronnego – 1,50 m (wraz z obrze¿em), spadek poprzeczny
jednostronny min. 1%.
Konstrukcjê
nawierzchni chodnika pokazano w czêœci graficznej.
6. Zjazdy :
Zaprojektowano
4 zjazdy indywidualne o szer. min. 4,00 m do podwójnego o szer. 9,00 m.
Natomiast
istniej¹ce dwa zjazdy publiczne zaadaptowano ( dot. geometrii ).
Konstrukcja
zjazdów ;
·
nawierzchnia z kostki bet. grub. 8 cm,
·
podbudowa z t³ucznia ( 0/31,5 mm ) grub. 10 cm,
·
podsypka z piasku grub. min. 10 cm.
7. Odwodnienie :
Uk³ad istn.
spadków poprzecznych i pod³u¿nych zapewnia powierzchniowe odprowadzenie wód
deszczowych na teren istn. jezdni.
8. Roboty ziemne :
Rzêdne
zakresu poszczególnych robót wynikaj¹ z adaptacji profilu istn. niwelety krawêdzi jezdni.
Projektuje
siê korytowanie na g³êbokoœæ ok. 30 cm (dot.
krawê¿ników) , 20 cm dla zjazdów i 10 cm dla chodników.
Urobek
pozyskany z korytowania, projektuje siê przerzuciæ na odk³ad w celu obsypania obrze¿y
pozosta³¹ czêœæ przeznaczyæ na odk³ad.
Ca³oœæ
robót ziemnych nale¿y wykonaæ zgodnie z Polsk¹ Norm¹ PN-S-2205 roboty ziemne,
wymagania i badania.
Uwaga : w
pobli¿u urz¹dzeñ podziemnych roboty ziemne
wykonywaæ rêcznie.
9. Rozwi¹zanie wysokoœciowe :
Podczas
realizacji zadania bezwzglêdnie, nale¿y zapewniæ sta³y dozór geodezyjny.
10. Organizacja ruchu :
Projektuje
siê adaptacjê istn. oznakowania pionowego.
11. Zieleñ :
Nie
projektuje siê zmian w istn. zieleni.
12.
Czêœæ kosztowa :
Czêœæ kosztowa inwestycji stanowi oddzielne
opracowanie.
13. Dostêpnoœæ dla niepe³nosprawnych :
W celu
usuniêcia barier architektonicznych dla niepe³nosprawnych na przej-
œciach dla
pieszych, nale¿y obni¿yæ krawê¿nik do poziomu 3 cm ponad jezdniê,
14. Wnioski i uwagi
:
·
wszelkie roboty ziemne w pobli¿u istniej¹cego
uzbrojenia wykonywaæ rêcznie pod nadzorem w³aœciciela uzbrojenia,
·
roboty ziemne,
nale¿y wykonaæ zgodnie z Polsk¹ Norm¹ PN-S-2205 - roboty ziemne,
wymagania i badania.
Opracowa³
:
CZÊŒÆ OPISOWA :
Informacji
dotycz¹cej bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia
dla wymiany
chodnika wzd³u¿ drogi gminnej – ul.Wojciechowskiego.
Zakres
robót w kolejnoœci realizacji :
·
roboty rozbiórkowe,
·
wykopy pod koryto chodnika, krawê¿nika i zjazdów,
·
wykonanie warstwy ods¹czaj¹cej z piasku,
·
wykonanie nawierzchni chodnika z kostki bet. grub. 6
cm i zjazdów,
·
wbudowanie krawê¿ników bet. o wym. 15x30 cm na ³awie
bet. z oporem,
·
wbudowanie obrze¿y bet. 6x20 cm.
Wykaz
istniej¹cych obiektów budowlanych
Na
projektowanej trasie nie wystêpuj¹ w liniach rozgraniczaj¹cych obiekty in¿ynierski.
Elementy
zagospodarowania terenu, które mog¹ stwarzaæ zagro¿enie bezpieczeñstwa i
zdrowia ludzi
W zakresie
robót drogowych do elementów mog¹cych stworzyæ zagro¿enie dla zdrowia ludzi
mo¿na zaliczyæ:
wahad³owy
ruch drogowy na czas prowadzenia przebudowy drogi
roboty
ziemne – przy korytowaniu.
IIIa.
Bran¿a sanitarna
Nie wystêpuje
IIIb.
Bran¿a elektryczna
Nie
wystêpuje
IIIc. Bran¿a telekomunikacyjna
Nie
wystêpuje
Przewidywane
zagro¿enia mog¹ce wyst¹piæ podczas realizacji robót budowlanych.
Przewidywane
zagro¿enia, które wyst¹pi¹ podczas realizacji robót budowlanych zwi¹zanych z przebudow¹ drogi gminnej , stanowi¹:
·
IV-1 Prowadzenie robót ziemnych – wykopów i nasypów
(§6 pkt 1 lit. A – rozporz¹dzenia*),
·
IV-2 Wykonanie nawierzchni z masy asfaltobetonowej.
·
IV-2 Do zagro¿eñ zdrowotnych nale¿eæ bêd¹ te¿: ha³as,
wibracje i czynniki toksyczne pochodz¹ce
od masy mineralno-bitumicznej.
·
Wymagania dotycz¹ce bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia
przy wykonywaniu robót budowlanych okreœlaj¹ odrêbne przepisy w zakresie bezpieczeñstwa
i higieny pracy :
Zamieszczenie
og³oszenia, zawieraj¹cego dane dotycz¹ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia jest wymagane – umieszcza siê
na terenie budowy, w sposób trwa³y i zabezpieczony przed zniszczeniem i zawiera:
Przewidywane
terminy rozpoczêcia i zakoñczenia wykonywania robót budowlanych maksymaln¹
liczbê pracowników zatrudnionych na budowie w poszczególnych okresach informacje
dotycz¹ce planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia. Sposób prowadzenia
instrukta¿u pracowników przed przyst¹pieniem do realizacji robót . Teren budowy
powinien zostaæ oznakowany tabliczkami ostrzegawczymi zgodnie z przepisami BHP.
Pracuj¹cy sprzêt musi byæ równie¿ wyposa¿ony w instrukcje BHP. Przed przyst¹pieniem
do poszczególnych rodzajów robót nale¿y przeprowadziæ szkolenie na stanowisku
roboczym dotycz¹ce specyfiki stosowanego sprzêtu. Szkolenie przeprowadza
pracownik nadzoru posiadaj¹cy co najmniej II stopieñ BHP. Nale¿y zwróciæ
szczególn¹ uwagê na roboty prowadzone w bezpoœrednim s¹siedztwie koparek,
równiarek oraz przy sprzêcie do rozk³adania i zagêszczania masy bitumicznej.
Œrodki
techniczne i organizacyjne, zapobiegaj¹ce niebezpieczeñstwom wynikaj¹cym z
wykonywania robót budowlanych.
Zabezpieczenie
robót drogowych bêdzie polegaæ na odpowiednim oznakowaniu i zabezpieczeniu
miejsc i rejonów prowadzonych prac. Wszyscy pracownicy bêd¹ wyposa¿eni w
kamizelki ostrzegawcze. Pracownicy powinni byæ wyposa¿eni w obuwie, odzie¿
robocz¹ i œrodki ochrony indywidualnej. W miejscu zaplecza socjalno-technicznego
powinno byæ zorganizowane stanowisko p-po¿. Oznakowane i wyposa¿one w podrêczny
sprzêt gaœniczy. Na zapleczu musz¹ byæ apteczki ze œrodkami pierwszej
pomocy. Œrodkiem zapewniaj¹cym sprawn¹
komunikacjê stanowi ³¹cznoœæ telefoniczna.
Pierwszej
pomocy udziela kierownik budowy lub majster budowy. O zaistnia³ym wypadku
nale¿y powiadomiæ bezpoœredniego prze³o¿onego, a w przypadku wypadku ciê¿kiego
lub œmiertelnego nale¿y powiadomiæ Inspekcjê Pracy i Prokuraturê Rejonow¹.
OPRACOWA£: