S P I S T R E Œ C I :

 

 

 

 

 

 

S P I S   T R E Œ C I :

                                             

                              1. OPIS TECHNICZNY str. 1-  6

                              2.  Instrukcja bioz           str. 6- 10

                              3. Oœwiadczenia, odpisy dokumentów str. 11-13

               

                              4. CZʌƠ GRAFICZNA :

               Projekt sytuacyjny - skala 1 : 1000  rys. nr 1 ( str. 14 )

               Przekrój normalny - skala 1 :   100  rys. nr 2 ( str. 15 )

               Przekrój  konstrukcyjny chodnika - skala 1 :  10 rys. nr 3 ( str. 16 )

               Przekrój konstrukcji zjazdów – skala 1 : 10 rys. nr 4 ( str. 17 )

               Szczegó³ zjazdu indywidualnego – skala 1  rys. nr 5 ( str. 18 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O  P  I  S         T  E  C  H  N  I  C  Z  N  Y

 

1.  Podstawa opracowania :

·        umowa zawarta pomiêdzy Urzêdem Gminy w Inow³odzu  a

     Pracowni¹ Projektów Budownictwa L¹dowego w Piotrkowie Tryb.,

·        mapa sytuacyjno-wysokoœciowa w skali 1 : 1000 do celów projektowych,

·        Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2-03-1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ drogi publiczne i ich usytuowanie,

·        Zalecenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,

·        Rozporz¹dzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30-05-2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ  drogowe obiekty in¿ynierskie i ich usytuowanie,

·        Polska Norma PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania,

·        wizja w terenie.

 

2. Zakres opracowania  :

Przedmiotem  opracowania niniejszej dokumentacji  jest  projekt  na wymianê chodnika jednostronnego wraz ze zjazdami indywidualnymi i publicznymi po stronie zachodniej drogi gminnej – ul.Wojciechowskiego w miejscowoœæ Spa³a, gm. Inow³ódz.

 

3. Stan istniej¹cy :

Przedmiotowa ulica  stanowi ci¹g drogi gminnej, który zaczyna siê od drogi krajowej relacji Tomaszów Maz. - Inow³ódz.

Na przedmiotowym odcinku istn. chodnik szerokoœci 1,50 m i zjazdy s¹ w bardzo z³ym stanie technicznym.

Odprowadzenie wód deszczowych z chodnika i jezdni poza pas drogowy odbywa siê powierzchniowo. Jezdnia drogi posiada nawierzchniê bitumiczn¹ w œrednim stanie technicznym. Szer. istniej¹cej jezdni wynosi ok. 5,00 – 6,00 m. Droga posiada na przedmiotowej  d³ugoœci przekrój uliczny.

3.1 U¿ytkowanie terenu

Droga po³o¿ona jest na dzia³kach o nr : ......................................... , obrêb Spa³a

 

4. Rozwi¹zania projektowe :

Parametry techniczne drogi   :

Klasa drogi  L – 1/2

Szerokoœæ w liniach rozgraniczaj¹cych – ok. 10,00 – 15,00 m

Szerokoœæ istn.  jezdni – 5,00 - 6,00 m

Spadek poprzeczny jezdni ok. 2 % daszkowy

Szerokoœæ proj. chodnika – 1,50 m.

Spadek poprzeczny chodnika  min. 1%

Spadek pod³u¿ny- zgodny z istn. niwelet¹ krawêdzi jezdni.

Powierzchnia chodnika :  = 530,00 m2

D³ugoœæ krawê¿nika o wym. 15 x 30 cm : 379,00 mb.

D³ugoœæ obrze¿y bet. 6 x 20 cm : 315,00 mb.

Powierzchnia zjazdów : 95,00 m2

W zwi¹zku z wyniesieniem proj. chodników ponad istn. jezdniê, mo¿e zachodziæ koniecznoœæ regulacji wysokoœci istn. studni telefonicznych, zasuw wod.

Planowane roboty to :

·        rozbiórka istn. chodnika z p³yt bet. 35x35 cm i 50x50 cm, krawê¿nika bet. 15x30 cm oraz obrze¿y bet. 6x20 cm,

·        wykonanie koryta pod ³awê bet. z oporem,

·        wykonanie ³awy bet. 30x30 cm z oporem,

·        ustawienie krawê¿nika bet. 15x30 cm

·        wykonanie korytowania pod chodniki,

·        wbudowanie obrze¿y bet. 6x20 cm,

·        wykonanie nawierzchni chodnika z kostki bet. 6 cm.

·        uszczelnienie mas¹ bitum. szczeliny pomiêdzy nawierzchni¹ a krawê¿nikiem,

·        wykonanie nasypu z ziemi z korytowania na szer. min. 0,50 m.

·        wykonania korytowania pod zjazdy,

·        wykonanie warstwy ods¹czaj¹cej z piasku grub. min. 10 cm,

·        wykonanie podbudowy z t³ucznia grub. 10 cm,

·        wykonanie nawierzchni z kostki bet. grub. 8 cm,

·        wykonanie zabezpieczeñ wokó³ drzew z palisady bet. o wym.

     min. 50x50 cm.

 

5. Chodnik :

Ci¹g pieszy zaprojektowano z kostki bet. barwionej grub. 6 cm na podsypce piaskowej grub. 3 cm , ca³oœæ posadowiona na warstwie odcinaj¹cej z piasku grub. œrednio 10 cm.

Chodnik od strony jezdni ograniczony jest krawê¿nikiem bet. o wym. 15 x 30 cm. Szerokoœæ proj. chodnika jednostronnego – 1,50 m (wraz z obrze¿em), spadek poprzeczny jednostronny min. 1%.

Konstrukcjê nawierzchni chodnika pokazano w czêœci graficznej.

 

6. Zjazdy :

Zaprojektowano 4 zjazdy indywidualne o szer. min. 4,00 m do podwójnego o szer. 9,00 m.

Natomiast istniej¹ce dwa zjazdy publiczne zaadaptowano ( dot. geometrii ).

Konstrukcja zjazdów ;

·        nawierzchnia z kostki bet. grub. 8 cm,

·        podbudowa z t³ucznia ( 0/31,5 mm ) grub. 10 cm,

·        podsypka z piasku grub. min. 10 cm.

 

7. Odwodnienie :

Uk³ad istn. spadków poprzecznych i pod³u¿nych zapewnia powierzchniowe odprowadzenie wód deszczowych na teren istn. jezdni.

 

8. Roboty ziemne :

Rzêdne zakresu poszczególnych robót wynikaj¹ z adaptacji   profilu istn. niwelety krawêdzi jezdni.

Projektuje siê korytowanie na g³êbokoœæ ok. 30 cm  (dot. krawê¿ników) , 20 cm dla zjazdów i 10 cm dla chodników.

Urobek pozyskany z korytowania, projektuje siê przerzuciæ na odk³ad w celu obsypania obrze¿y pozosta³¹ czêœæ przeznaczyæ na odk³ad.

Ca³oœæ robót ziemnych nale¿y wykonaæ zgodnie z Polsk¹ Norm¹ PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania.

Uwaga : w pobli¿u urz¹dzeñ podziemnych roboty ziemne

              wykonywaæ rêcznie.

 

9. Rozwi¹zanie wysokoœciowe :

Podczas realizacji zadania bezwzglêdnie, nale¿y zapewniæ sta³y dozór geodezyjny.

 

10. Organizacja ruchu :

Projektuje siê adaptacjê istn. oznakowania pionowego.

 

11. Zieleñ :

Nie projektuje siê zmian w istn. zieleni.

 

 12. Czêœæ kosztowa :

  Czêœæ kosztowa inwestycji stanowi oddzielne opracowanie.

 

13. Dostêpnoœæ dla niepe³nosprawnych :

 

W celu usuniêcia barier architektonicznych dla niepe³nosprawnych na przej-

œciach dla pieszych, nale¿y obni¿yæ krawê¿nik do poziomu 3 cm ponad jezdniê,

 

14. Wnioski i uwagi  :

 

·        wszelkie roboty ziemne w pobli¿u istniej¹cego uzbrojenia wykonywaæ rêcznie pod nadzorem w³aœciciela  uzbrojenia,

·        roboty ziemne,  nale¿y wykonaæ zgodnie z Polsk¹ Norm¹ PN-S-2205 - roboty ziemne, wymagania i badania.

 

 

                                                                                Opracowa³ :                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 CZÊŒÆ OPISOWA :

Informacji dotycz¹cej bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia

dla wymiany chodnika wzd³u¿ drogi gminnej – ul.Wojciechowskiego.

 

Zakres robót w kolejnoœci realizacji :

·        roboty rozbiórkowe,

·        wykopy pod koryto chodnika, krawê¿nika i zjazdów,

·        wykonanie warstwy ods¹czaj¹cej z piasku,

·        wykonanie nawierzchni chodnika z kostki bet. grub. 6 cm i zjazdów,

·        wbudowanie krawê¿ników bet. o wym. 15x30 cm na ³awie bet. z oporem,

·        wbudowanie obrze¿y bet. 6x20 cm.

 

Wykaz istniej¹cych obiektów budowlanych

Na projektowanej trasie nie wystêpuj¹ w liniach rozgraniczaj¹cych obiekty in¿ynierski.

Elementy zagospodarowania terenu, które mog¹ stwarzaæ zagro¿enie bezpieczeñstwa i zdrowia ludzi

W zakresie robót drogowych do elementów mog¹cych stworzyæ zagro¿enie dla zdrowia ludzi mo¿na zaliczyæ:

wahad³owy ruch drogowy na czas prowadzenia przebudowy drogi

roboty ziemne – przy korytowaniu.

 

IIIa. Bran¿a sanitarna

Nie wystêpuje

IIIb. Bran¿a elektryczna

Nie wystêpuje

IIIc. Bran¿a telekomunikacyjna

Nie wystêpuje

 

 

Przewidywane zagro¿enia mog¹ce wyst¹piæ podczas realizacji robót budowlanych.

Przewidywane zagro¿enia, które wyst¹pi¹ podczas realizacji robót budowlanych   zwi¹zanych z przebudow¹ drogi gminnej , stanowi¹:

·        IV-1 Prowadzenie robót ziemnych – wykopów i nasypów (§6 pkt 1 lit. A – rozporz¹dzenia*),

·        IV-2 Wykonanie nawierzchni z masy asfaltobetonowej.

·        IV-2 Do zagro¿eñ zdrowotnych nale¿eæ bêd¹ te¿: ha³as, wibracje i czynniki toksyczne  pochodz¹ce od masy mineralno-bitumicznej.

·        Wymagania dotycz¹ce bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia przy wykonywaniu robót budowlanych okreœlaj¹ odrêbne przepisy w zakresie bezpieczeñstwa i higieny pracy :

 

 

 

 

Zamieszczenie og³oszenia, zawieraj¹cego dane dotycz¹ce bezpieczeñstwa pracy i  ochrony zdrowia jest wymagane – umieszcza siê na terenie budowy, w sposób trwa³y i zabezpieczony przed zniszczeniem i zawiera:

Przewidywane terminy rozpoczêcia i zakoñczenia wykonywania robót budowlanych maksymaln¹ liczbê pracowników zatrudnionych na budowie w poszczególnych okresach informacje dotycz¹ce planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia. Sposób prowadzenia instrukta¿u pracowników przed przyst¹pieniem do realizacji robót . Teren budowy powinien zostaæ oznakowany tabliczkami ostrzegawczymi zgodnie z przepisami BHP. Pracuj¹cy sprzêt musi byæ równie¿ wyposa¿ony w instrukcje BHP. Przed przyst¹pieniem do poszczególnych rodzajów robót nale¿y przeprowadziæ szkolenie na stanowisku roboczym dotycz¹ce specyfiki stosowanego sprzêtu. Szkolenie przeprowadza pracownik nadzoru posiadaj¹cy co najmniej II stopieñ BHP. Nale¿y zwróciæ szczególn¹ uwagê na roboty prowadzone w bezpoœrednim s¹siedztwie koparek, równiarek oraz przy sprzêcie do rozk³adania i zagêszczania masy bitumicznej.

Œrodki techniczne i organizacyjne, zapobiegaj¹ce niebezpieczeñstwom wynikaj¹cym z wykonywania robót budowlanych.

Zabezpieczenie robót drogowych bêdzie polegaæ na odpowiednim oznakowaniu i zabezpieczeniu miejsc i rejonów prowadzonych prac. Wszyscy pracownicy bêd¹ wyposa¿eni w kamizelki ostrzegawcze. Pracownicy powinni byæ wyposa¿eni w obuwie, odzie¿ robocz¹ i œrodki ochrony indywidualnej. W miejscu zaplecza socjalno-technicznego powinno byæ zorganizowane stanowisko p-po¿. Oznakowane i wyposa¿one w podrêczny sprzêt gaœniczy. Na zapleczu musz¹ byæ apteczki ze œrodkami pierwszej pomocy.  Œrodkiem zapewniaj¹cym sprawn¹ komunikacjê stanowi ³¹cznoœæ telefoniczna.

Pierwszej pomocy udziela kierownik budowy lub majster budowy. O zaistnia³ym wypadku nale¿y powiadomiæ bezpoœredniego prze³o¿onego, a w przypadku wypadku ciê¿kiego lub œmiertelnego nale¿y powiadomiæ Inspekcjê Pracy i Prokuraturê Rejonow¹.

 

 

                                                                                                                                                                                                      OPRACOWA£: